4. januar 2012 skal Alexander og Åsa reise jorden rundt. Denne reisebloggen vil inneholde innlegg fra planleggingsfasen samt innlegg og bilder fra reisen.

mandag 7. mai 2012

Argentina - Da to ble til tre :)

Hola!

Siden verken Åsa eller Alex var særlig lystne på å skrive blogginnlegg, kommer det derfor et gjesteinnlegg fra meg - Iselin (også kalt Mami av en lokal i BA - ikke skjønner jeg noe;))


Jeg kom meg frem til Buenos Aires natt til fredag (27 april) etter ca 2 døgn på reise. Litt trøbbel med mine flyreiser, så det var godt å komme seg frem. Jeg hadde to dager alene før eierne av bloggen skulle komme. Jeg gjorde stort lite da jeg var trett etter den lange reisen. Fikk oppleve vindu shopping, noe jeg slettens ikke likte - jeg setter heller pris på å kjøpe meg noe ;) Fikk sett parkene i Palermo ene dagen, og fant et nytt sted å bo før Åsa og Alex skulle komme. Første møte med badet på det nye stedet var en gedigen kakerlakk rett utenfor badet - ikke noe jeg satte pris på! Ellers var det et fantastisk sted hvor eierne eide et turistkontor, og var dermed veldig behjelpelig med alt som var.

Åsa og Alex ankom BA lørdag kveld til bed & breakfast stedet vi skulle bo. Det ble selvsagt litt tårer fra Åsa da hun så sin kjære søster ;) Det var utrolig kjekt å se dem begge igjen!! De var som seg selv, bare litt mer spesielle i humoren :) Man blir visst slik etter hvert på reise... Etter å ha fått tinga på plass var det ikke annet å gjøre enn å gå ut å spise. Dette er den beste biffen vi noengang har smakt! Morgenen etter startet med et skrik da jeg møtte på ovennevnte kakerlakk i inngangsdøren på vei inn til oss. Alex måtte stå opp og drepe udyret - I like! =)



Alex nyter en deilig biff middag


Åsa's første argentinske steak :)


De neste dagene våre i BA gikk med til å utforske byen, kikke rundt i gatene og spise god mat. Vi fikk sett tango og fargerike gater i La Boca, lunch i San Telmo, Obelisco i sentrum, Recoleta, parkene i Palermo og en liten dagstur til Tigre utenfor byen. Vi fikk også sett en uteligger som faktisk hadde en TV - BA på sitt beste:) BA er en fantastisk by du kan bare bruke til å kose deg =) I'll be back!

Kiss kiss!

Nerd!

La Boca

La Boca

Ting ting...

Tango i gatene

La Boca

Fancy uteligger

Åsa i Recoletta

FA!

Turistattraksjon vi ikke husker
navnet på...

Åsa og Iselin

Gjenferd!!

På midtøsten restaurant

Isspising i Tigre

Iselin i Tigre

Kos!

Koser seg i solen

Iselin på oversized benk

Etter noen dager i BA var det på tide å se andre deler av Argentina, Iguazu falls rettere sagt. Etter mye om og men på hvordan vi skulle reise opp dit, bestemte vi oss for buss (suite). Dette var det rette valget! Fantastisk buss der vi kunne legge setene til seng, egne tv skjermer samt mat og drikke servert i setene. Vi hadde nesten ikke lyst å gå av bussen da vi kom frem...

Luksus!

Fremme i Iguazu stod vi litt lost og lurte litt på hvor vi skulle gå. Alex hadde booket hostel, men hadde glemt å skrive ned navnet, så da stod vi der... men ca bare 5 min siden det var turistinformasjonen på bussterminalen som hjalp oss med en gang :P

Iguazu var en ganske død by syntes vi. Butikkene var stengt på dagtid, og kveldstid var det ikke bedre. Når helgen kom, ble det selvsagt litt bedre. Vi tok oss en tur på et lokalt disco på lørdagen, og satset selvsagt på VIP loungen. Følte vi passet best inn der ;) Vi er jo de eksotiske med rar dansestil ;)

Fortsatt like forelsket :)

Åsa og Iselin på disco!

Svinger seg!

Godt humør :)

Dagen derpå!


Vi tok oss selvsagt en tur til Iguazu Falls. Dette var bare fantastisk! Selve parken var fin i seg selv med fine stier og tog som gikk rundt slik at fikk se alle utsiktsstedene. Da vi fikk se fossefallene var det bare helt nydelig! Bør oppleves! Vi måtte selvsagt prøve en båttur for å oppleve fossene på nært hold - og det var til de grader. Vi hadde hørt vi ble våte, men trodde ikke vi ble dryppende våte... Vi ble bokstavelig talt kjørt under fossen! Herlig og våt opplevelse!

Iguazu Falls fra Argentina siden
Siste dagen i Iguazu tok jeg og Åsa turen over til Brasil for å få oversikten over fossefallene. Vi trodde ikke fossefallene var så store før vi så dem fra denne siden. Igjen - nydelig vakkert. Da vi hadde sett mye foss i det siste, tok vi denne turen i litt raskere tempo enn normalt. Vi ville tilbake for å ordne med litt forskjellig. Alex hadde vært hjemme i mellomtiden og sett FA cup finale, noe vi ikke kan snakke så mye om pga resultatet...
Iguazu Falls fra Brasil siden

Etter å ha opplevd mye fossefall og litt party i Iguazu var det på tide å komme seg til Brasil, nærmere bestemt Sao Paulo. Det ble ikke helt nedleggbare seter denne gangen, men veldig komfortable busser allikevel. Mye bedre enn fly, noe som passer Alex veldig bra:)

Snakkes om ikke lenge =)

1 kommentar:

  1. Så nydelig det var der. Savner natur når jeg ser sånne bilder. Ørkensand blir liksom ikke det samme heh:)Ser ut som dere utnytter tiden til det maksimale:) Dere er heldige, for en opplevelse!!:) Kos dere videre på tur:)

    KLem Merethe L (ekstra klem t Iselin;)

    SvarSlett