4. januar 2012 skal Alexander og Åsa reise jorden rundt. Denne reisebloggen vil inneholde innlegg fra planleggingsfasen samt innlegg og bilder fra reisen.

mandag 5. mars 2012

Høyt volum i paradis!

Heisann sveisann!

Etter å ha overnattet tre netter i rolige Haad Salad på Koh Phangan bestemmte vi oss for å forflytte oss til et mer livlig sted på øya, Haad Rin. I Lonely Planet står Haad Rin beskrevet som stedet du drar til viss du vil "Party like a rockstar", og det ville vi. Dagen da vi ankom Haad Rin (søndag 4.) var det overskyet og regn, så vi var glade for at vi dagen før hadde kjørt med scooteren til Haad Rin på jakt etter overnatting. Vi valset på stranden og spurte hvert et hotell etter rom. Helt i kanten på stranden kom vi over noen koselige, kjempe billige hytter som lå i "skogen" rett ovenfor stranden. Stedet virket veldig så koselig (klokken var da 12 på dagen) så vi reserverte tre netter her. Da vi ankom neste dag gikk det ikke lenger før det vi trudde var hotell-restauranten begynnte å spille mget høy musikk. Det viste seg dermed at denne restauranten ikke var en vanlig restaurant med mat servering, men en bar som kun serverte alkohol og "special shakes" (som vi enda ikke vet hva er). Vi fikk også erfare at vi bor på den delen av stranden som er for de som holder ut lengst på fest. Den høye musikken, som fikk hytten vår til å riste sluttet nemlig ikke før kl.6 om morgenen. Kjenner vi er litt for gamle for slikt :P
Vår vakre bungalow, med den enda vakrere Alexander på terrassen.

Den nydelige utsikten fra bungalowen vår.

Vi skulle vel forstått hvilken plass vi bor på når dette skiltet henger i resepsjonen ;)

Mandag morgen våknet vi til strålende vær! Planen var å ligge på stranden hele dagen, men Alexander hadde fått feber i løpet av natten og følte seg dermed ikke helt tipp topp ostepopp. Dermed gikk føremiddagen til forebyggende arbeid. Alexander spiste musli og yougurt for første gang i sitt liv, og følte seg dermed ganske så sunn. Heldigvis ut på ettermiddagen begynte han å føle seg bedre. Det var nemlig veldig viktig for oss å være i storform denne kvelden siden dette var den eneste kvelden vi kunne prøve nattlivet her. Vi startet kvelden rolig på en restaurant som viste ynglingfilmen til Ole og Ingunn (Alexanders foreldre) nemlig Borat! Etterpå bar det ned på stranden for å kjøpe oss "buckets". Bøtter med diverse alkohol og brus som du blander og drikker med sugerør. Det er en klassiker her på Koh Phangan;) Det ble en fantastisk natt med det nærmeste vi kommer fullmånefest!
Borat!

Alexander koser seg med en Bucket!

Åsa med sine to nye "bestevenner" fra Portugal og Brasil.

I dag har dagen gått til å spise frokost på stranden og kjøpe taxi/båt/buss billett til Krabi. Der reiser vi i morgen tidlig. Dagen før fullmåne- festen! Men den ofrer vi lett siden vi skal møte vår fantastisk venn Live i Krabi! Gleder oss :D
Ellers er vi blitt eksperter på å chill'axn på terassen. Her går timene fort!

Åsa benytter chill'axn tiden til å sy igjen noen hull i buksen sin.  Legg merke til den nye sarongen :P

Alexander fikk lov til å velge hvilken sarong vi skulle kjøpe. Da ble det selfølgelig den røde med fisker på!

Stranden i Haad Rin.

Hilsen "partyløvene" i Haad Rin!

1. Haha, elske innlegget =) Party on ;)

Eg har då starta så vidt planlegging av turen... Kjøpt meg turbuksa endelig. Sekk lure eg litt i om eg ska låne av Vibeke faktisk viss eg får lov. Vaksinetime er bestilt og spansklekser prøve eg å gjer:/
    Då mangle eg berre resten ev kleda, pengebelte, soveposeting og andre småstæsj ting ein tydeligvis kan trenga når ein er ute på tur. Trene litt innimellom, men har kje heilt satt inn giret for framtidig fjellbestigning i Peru... Men d har vel ikkje dåke heller:)
    Eg ska forresten t Ølen i helg. Tar me meg småjentene inn, så blir tidlig opp om morgenen. D betyr då at eg kan ver på skype når d er dag hos deg. Passe aldri ellers si eg jobbe... Hiv inn ein melding når det sko passe, så kan me ta ein chat=)

Kos dåke videre! Klem=)

2. Hello, through the magic of google translate I can read your blogs. Been catching up with them this morning. It seems like you are having a great time. Kambodsja sounds fantastic! The photos are great.
    I wish I was still travelling, working isn't as much fun. My photos of the Himalayas are impressing people though.

Enjoy the next bit of your adventure
    Peter

1. Although I don't trust google translate, it's nice that you're trying to follow our blog, hehe :) We are having a great time, and we can really recomend Cambodia ;) Right now we're in Malaysia on our way to Singapore. We sure miss traveling through India and Nepal with you guys though.

Enjoy working, and good luck with your PhD ;)

3. Haha! :)Dåke er så løgne! Var skikkelig kjekt å lesa om dåke nå, itte ei heil veka med uutholdelig fråver frå bliggen dåkas :)Men litt som og bading i Egypt trøsta ganske bra! Ser ut som dåke har det tipptopp-ostepopp :) Og litt party hørre jo med, Alex er jo i sitt rette element! Nå er eg komt tebake til ein travel kvardag med praksis i 3 veker framøve, derfor er eg nok ikkje på skype nåke serlig framøve (ikkje at eg egentlig pleie til vanlig heller då) :P Kos dåke masse videre, og ta flatt av! Men vær litt forsiktige òg då :)